FAQ

Få svar på våra vanligaste frågor.

Första gången vi städar hemma hos dig tar det lite längre tid än vid återkommande städningar. Eftersom alla hem är olika går det inte att säga någon exakt tid för detta i förväg. Det kan vara bra att vara närvarande för att släppa in städaren för att få träffas och visa var utrustning finns, men detta är givetvis inget krav.

Med hjälp av detta kan vi sedan säga hur lång tid det kommer att ta vid återkommande städning. Om du istället i förväg vill bestämma hur länge vi skall vara hos dig varje gång kan vi givetvis även lägga upp det så – du bestämmer!

Ja! Vi uppnår bästa resultat och högst kundnöjdhet genom att varje kund har sin egen återkommande personal. Det underlättar också för våra medarbetare med schema och kontroll. Vid sjukdom och semester ersätter vi med vikarie eller avvaktar med städningen.

Ja! Vi städar i hela Stockholm, inklusive närliggande kommuner.

Utrustningen nedan är den vi rekommenderar att alla har hemma för att vi ska kunna göra bästa tänkbara jobb:

  • Mopp
  • Skurhink
  • Dammsugare
  • Mikrofiberdukarpp
  • Dammvippa
  • Diskborste
  • Disksvamp
  • Allrengöringsspray
  • Såpa
  • Fönsterputs
  • Diskmedel

Ju mer tid personalen kan ägna åt att städa och torka alla ytor, desto bättre blir resultatet. Du kan därför förbereda genom att plocka undan lösa föremål samt se till att det finns städmaterial och att dammsugaren fungerar som den ska.

För att minska miljöavtrycket åker de flesta i vår personal med kollektivtrafiken. Detta innebär att du som kund behöver ha utrustning och förbrukningsmaterial hemma. För allas skull rekommenderar vi Svanenmärkta produkter. Vi informerar mer kring detta i samband med att du blir kund hos oss.

På samma sätt som alla hem är unika, har alla också olika behov. Det bästa sättet att uppskatta tiden som kommer krävas löpande är att genomföra ett förstagångsstäd. Efter detta har vi en bra bild av din bostads förutsättningar och krav. Vi åtar oss alltid att genomföra avtalade moment och lämna hemmet skinande rent, så vår personal stannar tills de är klara med sina uppgifter.

Vi lämnar garanti på alla våra städtjänster. Det betyder att om du inte är nöjd tar vi på oss att åtgärda felen. Om du själv åtgärdar felet, eller väntar mer än 24 timmar att meddela oss kan vi tyvärr inte erbjuda någon kompensation. Det är därför viktigt att du kontaktar oss direkt. Tillsammans kommer vi fram till en lösning – fortsatt nöjda kunder är vår högsta prio!

Så länge som du meddelar oss 48 timmar innan passet debiteras du ingenting för detta. Om du behöver avboka mindre än 48 timmar innan behöver vi debitera 2 h för vår personals skull. Om du ska åka på semester eller ha längre uppehåll, säg gärna till i god tid!

Vår personal är vana att hantera nycklar och passagebrickor åt kunder och företag. Dessa märks på ett sätt som inte kan spåras till dig som kund på något sätt. Våra portkoder lagras digitalt och kan inte nås av någon som inte har tillgång till systemet.

Flera av våra kunder har också larm. I dessa fall är det bra om du som kund är med och instruerar vid första tillfället hur detta går till för just ditt system.

Kunder med löpande avtal får en faktura den 1:a varje månad för föregående månads arbete. Vi tillämpar 14 dagars betaltid. Fakturan skickas med e-post, och du kan välja att betala med banköverföring eller Swish. Inga fakturaavgifter så långt ögat når!

Engångsstäd, som exempelvis storstäd och flyttstäd, faktureras några dagar efter att tjänsten utförts.

Både vår personal och ditt hem är försäkrat genom If försäkringar. Skulle en skada uppstå vid städning meddelar personalen alltid oss detta och vi tar sedan kontakt med dig. Vi står för eventuella kostnader om skadan uppkommit på grund av oaktsamhet från vår sida.

Ja! Däremot är det viktigt att rätt typ av städ är beställt för tillfällen då bostaden är kraftigare nedsmutsad. Arbetsbelastningen på personalen och tidsåtgången på ett vanligt veckostäd är baserad på en normalt smutsad bostad. I annat fall behövs ett annat typ av städ avtalas, exempelvis ett storstäd.

Så klart, vi rekommenderar dig att göra det! Så länge du är minst 18 år och är bosatt i bostaden där vi städar så går det utmärkt. Priserna på vår hemsida är med Rut inräknat, så väljer du att inte använda Rut-avdrag får du räkna med dubbla kostnader.

Majoriteten av vår personal färdas med kollektivtrafik. Detta gör att vi ej behöver inhandla bilar och ej bidra till den miljöpåverkan nyproduktion av dessa hade gett upphov till. Tack vare detta undviker vi 20-30 kg koldioxidutsläpp per kund per år i bara transporter. Vi använder också miljömärkt städmaterial själva, och uppmanar våra kunder att leta efter Svanenmärkta produkter.

Vi behandlar alla adress- och personuppgifter helt i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Har du mer funderingar, läs gärna mer på www.datainspektionen.se.

Vi sparar endast dessa uppgifter i syfte att kunna planera och schemalägga din städning samt ansöka om Rut-avdrag. Cleaning Bees AB säljer aldrig dessa uppgifter till tredje part.

Om du undrar vilka uppgifter vi har eller om du önskar radera någon uppgift, kontakta oss.

Copyright © 2023 Cleaning Bees AB. Alla rättigheter reserverade.